Komunikat błąd przy ładowaniu 1 w robocie Roomba 900: „Sprawdź, czy w robocie Roomba zainstalowano baterię. Otwórz aplikację iRobot App, aby uzyskać pomoc”.

Jeżeli robot Roomba mówi „Błąd przy ładowaniu 1. Sprawdź, czy w robocie Roomba zainstalowano baterię. Otwórz aplikację iRobot App, aby uzyskać pomoc”, oznacza, że akumulator robota nie został wykryty. Sprawdź, czy został włożony oryginalny akumulator litowo-jonowy iRobot®. Błędy ładowania mogą wystąpić, gdy stosuje się nieoryginalne akumulatory.


Jeżeli używasz oryginalnego akumulatora litowo-jonowego iRobot® i wystąpił ten błąd, wykorzystaj poniższą procedurę, aby rozwiązać problem.

  1. Sprawdź, czy został założony akumulator. Jeżeli odebrany robot to robot serwisowy, sprawdź, czy jest w nim zainstalowany oryginalny akumulator.

  2. Upewnij się, że zostały ściągnięte żółte zabezpieczenia akumulatora.

  3. Aby otworzyć klapkę komory akumulatora odkręć znajdujące się pod spodem robota 2 śruby i sprawdź, czy coś nie utrudnia kontaktu ze stykami akumulatora.

  4. Przetrzyj delikatnie czystą, suchą ściereczką styki zarówno akumulatora jak i robota.

  5. Aby zapewnić dobry kontakt styków akumulatora, korzystając z tylnej końcówki długopisu, delikatnie zegnij 2 małe styki w akumulatorze do góry.

  6. Załóż ponownie akumulator.

  7. Załóż klapkę komory akumulatora, po czym włóż robota Roomba do Stacji dokującej®, aby ponownie spróbować naładować akumulator.

Jeżeli problem nie ustępuje, prosimy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.