Komunikat błąd przy ładowaniu 5 w robocie Roomba 900: „Otwórz aplikację iRobot App, aby uzyskać pomoc”.

Jeżeli robot Roomba mówi „Błąd przy ładowaniu 5. Otwórz aplikację iRobot App, aby uzyskać pomoc”, oznacza, że system ładowania robota nie działa prawidłowo. Sprawdź, czy został włożony oryginalny akumulator litowo-jonowy iRobot®. Błędy ładowania mogą wystąpić, gdy stosuje się nieoryginalne akumulatory.


Jeżeli używasz oryginalnego akumulatora litowo-jonowego iRobot i wystąpił ten błąd, obejrzyj materiał wideo lub wykorzystaj poniższą procedurę, aby rozwiązać problem.


  1. Aby otworzyć klapkę komory akumulatora odkręć znajdujące się pod spodem robota dwie śruby i sprawdź, czy coś nie utrudnia kontaktu ze stykami akumulatora.

  2. Przetrzyj delikatnie czystą, suchą ściereczką styki akumulatora.

  3. Włóż z powrotem akumulator, zwracając uwagę, by logo iRobot znajdowało się u góry.

  4. Załóż pokrywę akumulatora.

  5. Sprawdź, czy nie nagromadził się brud, lub kurz na stykach ładowania Stacji dokującej® lub robota.

    Styki ładowania na Stacji dokującej.

    Styki ładowania na robocie.

  6. Umieść robota Roomba w Stacji dokującej®, aby ponownie spróbować naładować akumulator.

Jeżeli problem nie ustępuje, prosimy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.