Roomba 900 nie zbiera śmieci lub zostawia kępki brudu na podłodze.

Jeśli robot Roomba nie zbiera brudu lub zostawia kępy włosów czy resztki brudów, wykorzystaj poniższe informacje, aby rozwiązać ten problem.

Proces uzdatniania podłogi.

  • W domach, gdzie przebywają zwierzęta pozostawiające dużo sierści, pojemnik robota może się szybko nią wypełniać, a część z niej może wypadać z powrotem na podłogę. W takich okolicznościach robot Roomba musi przejść przez proces uzdatniania podłogi.

  • Możesz pomóc robotowi ustalając harmonogram regularnego sprzątania i opróżniając pojemnik, gdy wskaźnik zapełnienia zaświeci się, czasami nawet podczas wykonywania zadania czyszczenia. Po takim procesie uzdatniania, możesz cieszyć się ze stałej skuteczności sprzątania swojego robota Roomba. Aby uzyskać najlepszą wydajność, należy opróżniać pojemnik robota i czyścić filtr, gdy wskaźnik zapełnienia zaświeci się.

  • Dodatkowo można zmienić ustawienia w aplikacji iRobot HOME, aby robot, gdy zapełni się pojemnik, natychmiast wstrzymywał pracę. Zapobiegnie to przepełnianiu się robota i zostawianiu przez niego resztek brudu lecz może zakończyć pracę przed ukończeniem zadania czyszczenia. Aby włączyć tę funkcję, w aplikacji iRobot HOME wybierz Preferencje SprzątaniaZakończ po zapełnieniu pojemnikaWyłączony.

Ilość przejazdów w trakcie sprzątania.

  • Domyślnie robot Roomba sprząta w jednym obszarze w trakcie jednego przejazdu. Jednak w niektórych przypadkach (np. domy ze zwierzętami), aby oczyścić wszystko, może zaistnieć potrzeba wielu przejazdów. Stąd możliwość zmiany ustawień robota. W aplikacji iRobot HOME wybierz Preferencje SprzątaniaDwa.

Carpet Boost

  • Aby zwiększyć wydajność sprzątania na wszystkich rodzajach podłóg możesz ustawić funkcję Carpet Boost na tryb Maksymalnej wydajności. W aplikacji iRobot HOME przejdź do Preferencje SprzątaniaCarpet Boost.

Konserwacja filtra, zbierających i kanału ssącego.

Jeśli problem będzie się powtarzał, obejrzyj materiał wideo lub użyj następujących informacji do oczyszczenia filtra, szczotek zbierających i kanału ssącego.


Filtr

Wyciągnij pojemnik, po czym wciśnij zatrzask i podnieś pokrywę filtra. Złap za żółty uchwyt filtra i wyciągnij filtr. Wytrząśnij brud ostukując filtr o kosz na śmieci.

Szczotki zbierające brud.

  1. Otwórz żółte zatrzaski zwalniające wałków pokrywę szczotek, unieś ją i usuń elementy utrudniające ruch.

  2. Wyciągnij szczotki zbierające brud i ściągnij z nich żółte łożyska. Usuń wszelkie włosy i brud, który zebrał się pod spodem łożysk oraz wokół osi.

  3. Usuń włosy i brud z kwadratowych i sześciokątnych końcówek plastikowych po drugiej stronie szczotek zbierających brud.

Kanał ssący.

Usuń włosy i wszelkie zabrudzenia z kanału ssącego robota.

Jeśli problem będzie się powtarzał po wyczyszczeniu robota Roomba, załóż nowy filtr, oczyść filtr i uruchom zadanie czyszczenia, aby sprawdzić, czy to rozwiązuje problem. Jeżeli, po wymianie filtra, problem nie ustępuje prosimy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.