💬
Czat

Bezpieczeństwo danych

Bezpieczeństwo robotów i danych w iRobot

W iRobot bardzo poważnie traktujemy bezpieczeństwo naszych produktów. Jeśli jesteście Państwo klientem iRobot i korzystają Państwo z naszych produktów połączonych z siecią, poniżej znajdą Państwo ważne informacje na temat zasad związanych z bezpieczeństwem produktów iRobot.

Najczęściej zadawane pytania dotyczące bezpieczeństwa danych iRobot

Robimy wszystko co w naszej mocy, aby zagwarantować wykorzystanie znajdujących się w naszych systemach danych w jednym celu: ułatwienia Państwu życia dzięki produktom iRobot. Poniżej znajdą Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące bezpieczeństwa danych w iRobot:


W jaki sposób zabezpieczamy nasze produkty połączone z siecią?

W iRobot stosujemy podejście wielopoziomowej ochrony zapewniając wiele warstw zabezpieczeń naszym robotom, chmurom i aplikacjom. Gwarantujemy, że nasze produkty spełniają wszelkie standardy branżowe dotyczące najlepszych praktyk z zakresu bezpieczeństwa, jak również korzystamy z zaawansowanych technologicznie narzędzi w celu wspierania naszych zespołów ds. projektowania i bezpieczeństwa podczas tego procesu. Po wprowadzeniu produktu na rynek, współpracujemy z naszymi dostawcami i partnerami w celu zagwarantowania, że nasze produkty oraz infrastruktura pomocnicza naszych dostawców i partnerów (w tym infrastruktura techniczna, chmury i aplikacje mobilne) są odpowiednio skonfigurowane, monitorowane oraz że wdrażane są procesy ciągłej poprawy bezpieczeństwa.

W jaki sposób przetwarzamy Państwa dane?

Wszystkie dane zbierane z produktów iRobot zgodnie z polityką prywatności są przetwarzane z dbałością i z zachowaniem wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Dane są szyfrowane zarówno podczas transferu jak i w trakcie ich przechowywania. Dostęp do danych jest ściśle kontrolowany i ograniczony tylko do upoważnionego personelu, stale ulepszającego Państwa doświadczenia związane z korzystaniem z naszych produktów.

W jaki sposób chronione są dane podczas transferu?

Wszystkie połączone z siecią produkty iRobot komunikują się z usługą w chmurze iRobot przy pomocy niezawodnego szyfrowania. Obecnie korzystamy z 256-bitowego szyfrowania AES oraz Transport Layer Security (TLS v1.2). Szyfrowanie danych jest wzmocnione skutecznym zarządzaniem tożsamością. Wszystkie połączone z siecią produkty iRobot po opuszczeniu fabryki posiadają swoją tożsamość, która jest potwierdzana przy każdym nowym łączeniu z chmurą.

W jaki sposób przechowywane są Państwa dane?

W chmurze iRobot (powstałej na bazie AWS) dane klientów są przechowywane w formie zaszyfrowanej. Dane klientów posiadają wiele kluczy szyfrowania, które są regularnie zmieniane w celu zmniejszenia ryzyka naruszenia ochrony danych, nawet w przypadku ujawnienia klucza szyfrowania.

W ramach aplikacji mobilnej przechowywanie danych spełnia standardy platformy dotyczące danych bezpiecznych dla aplikacji. Wszelkie wrażliwe dane wykorzystywane przez aplikację nie są przechowywane na urządzeniach mobilnych, a zamiast tego są bezpiecznie przenoszone do chmury iRobot i tam są przechowywane.

W jaki sposób uaktualniamy i zabezpieczamy nasze produkty?

W połączeniu z naszymi procesami opracowywania produktów skoncentrowanymi na bezpieczeństwie, iRobot gwarantuje, że monitorujemy i stosujemy się do wszystkich powiadomień dostawców i branży dotyczących łatek bezpieczeństwa do systemów i komponentów wykorzystywanych w naszych produktach. Co więcej, aktywnie promujemy i sponsorujemy prywatne programy „bug bounty” i eventy hackingowe w celu podejmowania współpracy ze środowiskiem zajmującym się badaniami nad bezpieczeństwem, która pomoże iRobot w odpowiedzialny sposób zająć się wszelkimi słabymi punktami, które mogą pojawić się w naszych produktach.

W jaki sposób roboty są bezpiecznie aktualizowane w domu?

W przypadku pojawienia się nowej aktualizacji, robot wchodzi w interakcję z chmurą i łączy się z bezpieczną lokalizacją w celu pobrania aktualizacji oprogramowania. Połączenie jest uwierzytelniane w celu upewnienia się, że jest to oficjalna lokalizacja iRobot. Każde pobranie aktualizacji jest kryptograficznie podpisane, aby mieć pewność, że jest to oficjalna aktualizacja iRobot.

W jaki sposób zabezpieczamy aplikację „HOME”?

Mobilna aplikacja „HOME” została stworzona zgodnie ze standardami dotyczącymi bezpieczeństwa określonymi przez producentów systemów operacyjnych i urządzeń (Apple iOS, Android, Samsung, itd.) i obejmuje zaawansowane narzędzia zaciemniania kodu w celu ograniczenia wykorzystania techniki inżynierii odwrotnej przez złośliwych użytkowników. Aplikacje mobilne są sprzedawane tylko przez certyfikowane sklepy od tych samych producentów, a użytkownicy powinni instalować aplikacje z tych stron.

W jaki sposób zabezpieczamy mapy i związane z nimi dane?

iRobot uznaje mapy domów za informacje wrażliwe i poufne. Mapy są chronione zgodnie z wytycznymi dotyczącymi standardów w branży w celu zapewnienia bezpieczeństwa tych danych, tak jak innych danych osobowych. Poza standardami wymienionymi powyżej dotyczącymi szyfrowania danych podczas transferu i przechowywania, dostęp do danych jest ściśle kontrolowany, monitorowany i regularnie sprawdzany. Urządzenia iRobot mające dostęp do tych danych posiadają oprogramowanie zapobiegające wyciekom danych oraz gwarantujące ich śledzenie w trakcie ich wykorzystania w celu wsparcia klienta i podczas procesów ulepszania robotów.

Jak bezpieczne jest korzystanie z aplikacji innej niż ta dostarczana przez iRobot?

iRobot wprowadza innowacje i pozwala na to, żeby oprogramowanie stron trzecich wchodziło w interakcje z naszymi produktami, jeśli dane oprogramowanie podsiada odpowiednie poświadczenia. W rezultacie niezależni programiści mogą tworzyć narzędzia i akcesoria, które mogą poprawić doświadczenie użytkownika. Bezpieczeństwo Twoich danych generowanych przez robota i przechowywanych w chmurze iRobot pozostaje nienaruszone, jednak iRobot rekomenduje weryfikację usług stron trzecich pod względem tego, w jaki sposób przetwarzane są Twoje dane.

Przyszłe produkty i bezpieczeństwo

Zagrożenia dla bezpieczeństwa cały czas ewoluują, tak samo jak bezpieczeństwo w iRobot. iRobot cały czas rozwija się, prowadzi badania oraz wdraża procesy w celu ulepszania ogólnych możliwości firmy w zakresie bezzwłocznego identyfikowania, reagowania, izolowania i rozwiązywania problemów dotyczących naszej firmy i naszych produktów.

W celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących zasad i naszego podejścia do prywatności lub danych klientów, prosimy o zapoznanie się z naszą polityką prywatności.

Jeśli mają Państwo dodatkowe pytania, prosimy o kontakt mailowy.

Polityka prywatności

iRobot Corporation zobowiązuje się chronić Państwa prywatność. Prosimy o zapoznanie się z naszą polityką prywatności.


Jeśli prowadzą Państwo badania w zakresie bezpieczeństwa i znaleźli Państwo błąd w którymś z naszych połączonych z siecią produktów, prosimy o kontakt! Prosimy o zapoznanie się z naszym programem „Bug Bounty” i jego zasadami jak również o przedłożenie wyników swoich badań do rozpatrzenia.


W przypadku dodatkowych pytań, prosimy o kontakt mailowy.