Znajdź odpowiedź
Szukaj
Roomba: Błąd 19 lub 1-9
Lampki sygnalizacyjne
- Robot Roomba serii 900 zgłasza komunikat „Błąd dziewiętnaście (19). Proszę otworzyć aplikację iRobot App, aby uzyskać pomoc”.
- Robot Roomba połączony z siecią Wi-Fi serii 600 lub 800 zgłasza komunikat „Błąd jeden dziewięć (1-9). Proszę otworzyć aplikację iRobot HOME App, aby uzyskać pomoc”.
Przegląd
Błąd 19 lub 1-9 oznacza, że robot Roomba wyczuwa, że czujnik uskoków jest włączony w pobliżu miejsca dokowania.
Sprawdź otoczenie stacji dokującej (Home Base®).
-
Sprawdź, czy nic nie zasłania i nie blokuje stacji dokującej i jej otoczenia.
Jeżeli podczas próby dokowania na drodze robota Roomba znajdzie się bariera trybu pracy podwójnej w postaci wirtualnej ściany, wirtualna ściana, latarnia wirtualnej ściany lub inna stacja dokująca w odległości 2,5 m od jego stacji dokującej, może to spowodować zakłócenie wiązki światła podczerwonego.
Jeżeli robot Roomba nie rozpoczyna pracy ze stacji dokującej, sprawdź, czy przed pozycją startową robota nie ma żadnych przeszkód. Uniemożliwiłyby one powrót robotowi Roomba do pierwotnej pozycji startowej po zakończeniu cyklu czyszczenia.
-
Stację dokującą należy ustawić na twardej i równej powierzchni przy ścianie. Droga przejścia robota Roomba od stacji dokującej powinna być czysta, a samą stację należy ustawić w odległości co najmniej 1,2 m od schodów.
Sprawdź, czy na zderzaku robota lub stacji dokującej nie ma żadnych obcych przedmiotów (np. naklejek, taśmy klejącej lub farby).
Jeśli komunikat się powtórzy, wykonaj restart robota. Jeśli komunikat będzie się nadal wyświetlał, skontaktuj się z działem obsługi działem obsługi klienta iRobot.