💬
Czat

Ikona rabatu Wiosenne Promocje w sklepie iRobot! - SPRAWDŹ

Robot Roomba serii 500, 600 i 700 nie wraca do stacji dokującej Home Base® lub przechodzi przez Wirtualne ściany.

Jeśli robot Roomba nie wraca do stacji dokującej Home Base® po zakończeniu cyklu czyszczenia, sprawdź następujące sprawy:

  1. Sprawdź, czy przewód zasilania ładowarki nie jest uszkodzony.

  2. Podłącz ładowarkę do gniazdka w ścianie i sprawdź, czy wskaźnik zasilania świeci się na zielono.

  3. Podłącz ładowarkę do stacji dokującej i sprawdź, czy wtyczka jest całkowicie wsunięta i trzyma się mocno. Sprawdź, czy wskaźnik zasilania stacji dokującej zaczął migać w tempie około raz na 4 sekundy lub czy świeci się światłem ciągłym przez około 4 sekundy, a potem gaśnie. To normalne zachowanie, które ma na celu oszczędzanie energii.

  4. Sprawdź, czy w promieniu 2,4 m od stacji dokującej nie znajdują się wirtualne ściany, latarnie wirtualnych ścian lub inne stacje dokujące, które mogą zakłócać wiązkę światła podczerwonego.

  5. Stację dokującą należy ustawiać na twardej i równej powierzchni przy ścianie. Robot Roomba musi stać co najmniej 1,2 m od schodów i czy droga do nich jest wolna.

  6. Sprawdź, czy na zderzaku robota lub stacji dokującej nie ma żadnych obcych przedmiotów (np. naklejek, taśmy klejącej lub farby).

  7. Przetrzyj czystą, suchą ściereczką styki ładowania w stacji dokującej i robocie Roomba i usuń nagromadzony brud.

  8. Sprawdź, czy robot Roomba może wrócić do stacji dokującej, ustawiając go ręcznie w odległości 2 m naprzeciw stacji dokującej i wciskając przycisk DOCK (Zadokować).

    Jeśli robot Roomba przechodzi przez wirtualne ściany, sprawdź, czy wirtualna ściana jest włączona, a wiązka jest skierowana w kierunku obszaru, których chcesz zablokować.

Jeśli sprzątasz w wielu pokojach w jednym cyklu czyszczenia, robot Roomba może nie odnaleźć stacji dokującej po zakończeniu cyklu. Jeśli twój robot ma taką funkcję, zastosuj latarnie wirtualnych ścian, które poprowadzą robota z pokoju do pokoju i pomogą mu wrócić do stacji dokującej po zakończeniu cyklu. Jeśli nie, spróbuj wydzielić mniejsze obszary do czyszczenia wirtualnymi ścianami.

Jeśli robot Roomba nie wraca do stacji dokującej lub przechodzi przez wirtualną ścianę, skontaktuj się z działem obsługi klienta iRobot.